Tråd: Välkommen!

Hej och välkommen till Passadförbundets forum. Registrera dig och börja diskutera!

Sv: Välkommen!

Hej alla Passadägare.
Hälsningar kommer även från nr23
Vad trevligt att se att saker och ting är på gång :-)

Passad 23 Gul & Fin

Sv: Välkommen!

Hej "gamla" Passadägare!
Jag byggde min Passad nr 74 nov 1979-juni 1980 och -tyvärr- sålde henne någon gång i början av 1990-talet.
Var finns hon nu?
Har Passadförbundet någon förteckning över aktulla ägare?
Kurt Eriksson
numera landkrabba i Spanien

Sv: Välkommen!

förteckning, dvs matrikel finns förstås. Men vi vet inte hur vi kan/vill lämna ut adresser namn etc.
Kontakta ordföranden så kanske han kan hjälpa dig !
/Passad 20

5 Senast ändrad av gummeson (2006-06-13 22:52:23)

Sv: Välkommen!

Präglad av att som barn ligga i ruffen på vår solgula passad S10 "solvända",
och läsa fantomen till dunderklumpen på raspig kassettbandspelare under sommarloven, verkade utsikterna för ett seglarintresse inte goda. Kanske speciellt min far, Lasse Gummeson, som bl a designat det fina passadmärket, slet ibland sitt hår för att fundera ut hur han skulle lura på mig sitt intresse.

Det tog 20 år, fru och två barn.

Egentligen letade vi sommarhus i Roslagen när min fru fick se annonsen om Passad S83.
Lasse följde med och tittade. En glad överaskning var att han både designat, snickrat och
monterat stora delar av inredningen när båten byggdes på Tufa Marin.
Ett par dagar senare var Passaden vår!

Vi har nu ett riktigt sjönära läge och jag har bytt ut fantomen mot sjökort, kompass, GPS och 3G. I sommar surfar vi med passadvindarna!

...medan mina barn kanske tittar på digital dunderklump i mediaspelare...

Hälsningar från en nygammal passadseglare!
Jesper Gummeson - S83

Sv: Välkommen!

Hoho! Någon som har något intressant att skriva om?
Är lite nyfiken på vad ni gör för något med era båtar.
Själv ligger jag lågt än så länge, får bli lite varmare innan jag tar mig för att göra något :-)

Passad 64

Sv: Välkommen!

Hej!  Jag testar forumet eftersom jag fått besked om att det inte fungerar. Men man måste registrera sig och logga in för att kunna skriva något i furumet.

mvh
Tomas Alm nr 75

Sv: Välkommen!

Hej vänner!
Nu är forumet uppdaterat lagom till vintermyset.
Vi har 5 härliga månader av fix, minnen, drömmar och torrsegling framför oss. Jag vet att det är många som har projekt på gång.
Dela gärna med er av era idéer, utmaningar och uppgraderingar.

Få frågor är för svåra för Passadförbundets forum! :-)

Mvh Lars

Sv: Välkommen!

tack för fint julkort det var trevligt att höra av förbundet och en trevlig puts säsong nr 65

Sv: Välkommen!

Kul att höra!
Jon gjorde att kanonjobb med julkorten.

Mvh Lars